Thursday, August 6, 2009

Siapa saya?

Saya ialah seorang cucu perempuan dari cucu-cucu Rasulullah SAW.

Ibuku ialah Zainab Kubra, anak perempuan Rasulullah

Saya dilahirkan sebelum hijrah, namun aku berhijrah bersama ibuku ke Madinah kerana ayahku masih lagi musyrik sehinggalah ia memeluk islam beberapa lama sebelum hudaybiah.

Rasullulah pernah mendukungku ketika solat, apabila baginda sujud baginda meletakkanku dan apabila berdiri baginda mendukungku semula.

Ibuku wafat pada tahun 8 Hijrah, sementara ayahku pula tahun 12 Hijrah, lalu aku dijaga oleh Az zubair bin Al Awwam.

Aku dikahwini oleh Ali bin Abi Talib atas wasiat makcikku Fatimah Az Zahra’.

Aku hidup bersama Ali sehinggalah beliau syahid pada tahun 40 hijrah.

Selepas itu aku dikahwini oleh Al Mughirah bin Naufal, dan aku tidak melahirkan anak…

SIAPA SAYA...??

No comments:

Post a Comment